2 újdonság az Instagram élő adásokhoz, amit mindenképp érdemes kipróbálnod

Az Insta csapata valóban ráfeküdt a fejlesztésekre: az elmúlt hónapban két újdonság is érkezett, ami az Instagram élő adások készítését könnyíti meg!

2 újdonság: Instagram élő adás időzítése és gyakorlószoba

A gyakorlószoba

A Célközönség funkció lehetőséget biztosít számodra, hogy kiválaszd, hogy az élő adásodat élesben szeretnéd közvetíteni, vagy inkább gyakorolsz előtte egy zárt, nem nyilvános virtuális szobában.

Ezzel kapcsolatban a technikai részletekről már készítettem egy Insta posztot, ha még nem láttad, ide kattintva el tudod olvasni.

Miért hasznos ez?

A gyakorlószobában rejlő lehetőségeket többféleképpen is használhatod:

  • kipróbálhatod az összes funkciót, amit nyilvánosan is
  • meghívhatsz másokat a gyakorló szobába
  • akiket meghívsz, velük készíthetsz közös élőt, ahogy élesben is megtehetnéd
  • a felvételt az adás végén elmentheted a telefonodra vagy akár az élő adások archivumába is (ott 30 napig tárolja az Insta, és onnan meg tudod osztani akár IGTV adásként is)

A gyakorlószobában rejlő rejtett lehetőségek

Azt kell hogy mondjam, hogy ebben a funkcióban nagyobb a potenciál, mint amiről általában olvashatsz.

A gyakorlószoba ugyanis nem csak azért jó, mert kipróbálhatod az élő adások készítésének felületét.

Két másik fontos dolgot is megtehetsz:

  1. Zárt felületen, Insta kompatibilis módon készíthetsz vendéggel együtt felvételt. Szóval, ha esetleg valakivel rendszeresen együttműködsz, akkor akár tömbösíthetitek is az élő adások felvételét ilyen módon! 😉
  2. Mivel hívhatsz vendégeket az élő adásba, ezért zárt körű élő adásokat tarthatsz kisebb közönségnek. Helló, magán live! 😉

Néhány példa, ahogyan a zárt élő adásokat a hasznodra fordíthatod:

  • termékbemutatók
  • zárt körű értékesítés
  • mentorálás
  • zárt körű oktató anyagok megosztása
  • csapatmegbeszélések

Na, megmozgatta a fantáziádat?

Élő adások időzítése

A másik újdonság, hogy végre lehet az élő adásokat időzíteni. 

Ahogy 2021. júniusában az Instagram vezetője, Adam Mosseri be is harangozta, a fejlesztések során a videó típusú tartalmakat és az ehhez kapcsolódó funkciókat részesítik előnyben. Mivel a Facebookon az időzítés már jó ideje remekül működik, várható volt, hogy idővel az Instára is megérkezik.

Az élő adások időzítésének technikai részletei

Egy élő adás időzítése néhány lépésben elvégezhető:

  1. A tartalmak készítésénél válaszd az Élő/Live lehetőséget.
  2. A képernyőn megjelenő oldalsó menüsávban nyomj a Naptár ikonra (Időzítés/Schedule).
  3. Adj egy címet az élő adásnak, és válaszd ki a kezdési időpontot (vagyis amikorra be szeretnéd időzíteni az adás kezdetét).
  4. Amikor elkészültél, nyomd meg a képernyő alján az Élő videó beütemezése/Schedule Live Video gombot.

Azért akad még egy-két dolog, amit érdemes tudni:

  • az időzítésnek min. 1 óra időtávban kell kezdődnie, és max. 3 hónapra előre lehet időpontot megadni
  • az élő adást megoszthatod posztként is
  • több élő adást is beidőzíthetsz
  • az élő adások nem indulnak el automatikusan

Az időzített élő adások népszerűsítése

Külön öröm, hogy ez a funkció nem merül ki pusztán az időzítésben.

A fejlesztők megleptek minket azzal is, hogy az időzített élő adást ugyanazzal a lendülettel népszerűsíteni is lehet.

Az Instagram élők népszerűsítése posztként

Amikor beidőzítesz egy élőt, a rendszer automatikusan felajánlja, hogy készíts képfolyambeli posztot is hozzá!

Ezek a posztok pedig igazán különlegesek lesznek, mivel az Instagram egy címkével látja őket. A címke tartalmazza az élő adás pontos időpontját, és segítségével a felhasználók értesítést is be tudnak állítani, nehogy lemaradjanak az adás kezdetéről.

Ezt megteheted azonnal vagy később is, sőt, valójában figyelmen kívül is hagyhatod.

Népszerűsítés a Sztorikban

Természetesen az Instagram élő adásokat a Sztorikban is promótálhatod.

Amint beidőzítesz egy adást, megjelenik egy külön  erre kifejlesztett matrica. Az Ütemezve/Scheduled matrica segítségével a Visszaszámlálás matricához hasonlóan tudod népszerűsíteni az adásodat, és a követők itt is beállíthatnak maguknak értesítést.

Megjegyzés: Ez a matrica csak akkor használható, ha az élő adásról készítettél már képfolyambeli posztot is.

Miért érdemes az Instagram élő adásokkal foglalkoznod?

Számos érv szól amellett, hogy megfontold az Insta élő adások készítését:

  • Az Instagram algoritmusa pozitívan értékeli a videós tartalmakat.
  • Az élő adások teret adnak a valós idejű interakcióknak, éppen ezért értékesek a felhasználók szemében.
  • Az élők felvétele megosztható, sőt számos módon újrahasznosítható is. (Ha ehhez segítség kell, ajánlom a Tartalmak újrahasznosítása anyagomat.) 
  • Külföldön az Instagram az élő adások készítőit tartalomkészítőként kategorizálja, és pénzbeli kifizetésekkel jutalmazza. Bár ez a funkció nálunk még nem elérhető, ugyanakkor várható, hogy idővel hozzánk is megérkezik. Ha most szerzel gyakorlatot az élőzésben, később sokkal könnyebben tudod majd kihasználni a tudásodat bevételi forrásként.

Jól jönne a segítség, hogy hatékonyan működjön a profilod?

Akkor kérj tőlem konzultációra időpontot!

József Nikolett - Instagram stratégia tanácsadó

Ha tetszett, kérlek, oszd meg másokkal is

Share on facebook
Oszd meg Facebookon!
Share on pinterest
Mentsd el Pinterestre!
Share on linkedin
Oszd meg Linkdinen!
Share on email
Küldd el emailben!
József Nikolett

József Nikolett

Instagram stratégia tanácsadó

Hozzászólások