5 szempont az eredményesebb Instagramért

Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.

Seneca

A fenti idézet nagyon jól példázza, miért fontos a célkitűzés, a helyes irány meghatározása. Na de hogyan is tűzz ki célokat az Instagramra? Pontosan ehhez hoztam most 5 szempontot

 

Saját magadhoz igazítsd a célokat!

 

Önmagától érthetődőnek tűnik, mégsem az.

Könnyű körbenézni, és azt mondani, hogy ennek vagy annak az Instája tök jó, én is ilyet akarok: legyen ennyi követőm, ilyen képek, ilyen képfolyam stb.

Nagyszerű! De tudod, milyen és mennyi munka áll amögött a profil mögött?

Csak hogy néhány egyszerű példát említsek: hajlandó vagy például minden képen megmutatni magadat, ahogy azon a másik profilon is megmutatja magát a profil tulajdonosa? Vagy ha a kiszemelt mintaprofilon gyönyörű termékfotókat mutatnak, de te nem tudsz fényképezni magabiztosan/nincs hozzá felszerelésed, hajlandó vagy segítséget fogadni, és azt meg is fizetni? Esetleg a kérdéses profil már 5+ éve jelen van az Instagramon, te viszont csak most ismerkedsz a felülettel?

Már ezekből a kitalált példákból is jól látszik, hogy bár inspirációt nyerhetsz másoktól, igazán eredményes akkor leszel, ha a saját szempontjaid szerint tűzöd ki a céljaidat, és az eredményeidet a saját haladásod függvényében méred.

Ehhez persze szükséges némi önismeret és önbizalom, de hosszú távon ez az, ami kifizetődik.

 

Gondolkodj rendszerben!

 

Akár fő, akár kiegészítő felület számodra az Insta, mindkét esetben érdemes azonban a többi felületeddel, illetve a vállalkozásod céljaival összhangban meghatározni az Instagram célodat. Gondold végig:

  • Melyik a fő kommunikációs csatornád?
  • Ehhez képest az Instagram hol helyezkedik el a rendszeredben?
  • Hova akarod vezetni az Instagramról tovább az embereket? (Akarod egyáltalán? Ha nem, mit szeretnél, mit tegyenek a profilodon?)
  • Ha több felületet is kezelsz, melyikre mennyi időt tudsz szánni?
  • Az Instagramra konkrétan mennyi időt tudsz szánni?

Ezeket a kérdéseket akkor is érdemes végiggondolnod, leírnod, ha nem nulláról indulsz, de eddig nem figyeltél erre.

 

Válassz mérhető célt!

 

Ahogy Seneca bölcsen megfogalmazta, fontos tudni, melyik kikötőbe tartunk, ha nem csak csónakázni vagy lebegni akarunk a vízen. Ha ismerjük a kikötőt, máris tudjuk a távolságot, ami mérhető.

Nincs ez másképp az Instagrammal se: biztos, hogy van olyan mérőszám, ami a céljaiddal összhangban segítségedre lesz abban, hogy tudd, hol tartasz az utadon. Keresd meg!

Néhány közkedvelt mérőszám:

  • követőszám
  • kommentek száma posztonként
  • kedvelések száma posztonként
  • mentések száma posztonként
  • adott időszakra vonatkozó linkkattintások száma
  • Instagramról érkező ügyfelek száma
  • termékvásárlások száma/értéke az Instagramon keresztül

 

A tartalmaidnál is vedd figyelembe a céljaidat!

 

Ha üzleti céljaid vannak az Instagrammal, akkor ezt a szempontot nem hagyhatod figyelmen kívül: a tartalmaidnak támogatnia kell a kitűzött célodat.

Még ha nem is tervezed meg előre, milyen tartalmakat osztasz meg, kérlek, tedd fel magadnak a kérdést, mielőtt megosztasz valamit: “Hogyan támogatja ez a céljaimat?”

Persze, a nagyobb eredményességet mindenképp támogatja a tartalomtervezés. (Ajánlom figyelmedbe a Tartalmak újrahasznosítása anyagomat, amiben számos ötletet adok a már meglévő anyagaid ismételt felhasználására, és arra, hogy építheted ezt be a tartalomtervedbe.)

 

Érezd jól magad a felületen!

 

A végére hagytam, de ez ugyanolyan fontos szempont, mint az előzőek: semmilyen cél nem indok arra, hogy rossz kedved legyen, miközben megvalósítod. Ha nem érzed magad jól attól, amit csinálsz, akkor változtass!

 

Én hiszek benne, hogy mindenki számára létezik olyan stratégia az Instagramon, ami megfelel a céljainak, és közben jól is érzi magát.

Ha egyedül nem találod, iratkozz fel az alábbi űrlapon keresztül, hogy elsőként értesülj egy nagyszerű lehetőségről, ami hamarosan nyitja kaput előtted!

Az Instagram stratégia, ami Téged támogat

Az Intenzív Instagram Startégia Online Kurzus egy 12 részből álló, tematikus anyag, melynek segítségével kialakíthatsz magadnak egy teljesen testreszabott Instagram stratégiát.

.
Photo by Jasmin Chew on Unsplash

Ha tetszett, kérlek, oszd meg másokkal is

Share on facebook
Oszd meg Facebookon!
Share on pinterest
Mentsd el Pinterestre!
Share on linkedin
Oszd meg Linkdinen!
Share on email
Küldd el emailben!
József Nikolett

József Nikolett

Instagram stratégia tanácsadó

Hozzászólások