Előfordult már veled, hogy rácsodálkoztál valakinek a profiljára, aki napi szinten, vagy legalábbis kiszámíthatóan rendszeresen posztol, hogy vajon hogyan csinálja?
A titok valószínűleg nem fog nagy meglepetést okozni: ezt a hatást legegyszerűbben a tartalmak tervezésével lehet elérni.
Persze, ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor senkinek nem lenne vele gondja. A tartalomtervezésbe mégis sokan belebuknak. Vagy meg sem próbálják, mivel a “tervezést” valami bonyolult, misztikus dolognak tekintik, ami nekik “úgysem megy”.
Pedig, ha tervezed a tartalmaidat, sokat nyerhetsz!
1. Idő- és energiamegtakarítás
Akik nem terveznek tartalmat, az egyik leggyakoribb érvként azt hozzák fel, hogy nincs rá idejük. És nem mondom, hogy nincs ebben semmi. A kisvállalkozók jelentős része egyéni vállalkozó, ami pontosan azt takarja, amit a neve sejtet: egyénileg, saját maga végzi a feladatokat. Egy személyben kell az embernek vezetőnek, szakembernek, marketingesnek és értékesítőnek is lennie. Ez sok feladat.
Ugyanakkor a tervezésre szánt idő többszörösen megtérül:
- nem kell a következő lépésen (tartalmon) gondolkodnod
- könnyebben be tudod építeni az eladást a feladataid közé, mindezt olyan módon, hogy ne kelljen “nyomulnod”
- hosszabb távon is képes kitartóan dolgozni, hiszen tudod, hova tartasz és miért
2. Tömbösítés
Ahogy már korábban is mondtam, egy kisvállalkozó életében sok szerep van jelen. Éppen ezért a tömbösítés nagyon jó barátunk lehet.
De tömbösíteni csak akkor tudod a feladataidat, ha tudod, mit kell elvégezned. Nincs ez másként a tartalomkészítés esetében sem: ha tudod, mennyi és milyen tartalmakra lesz szükséged, már azt is tudni fogod, nagyjából milyen feladatokkal kell számolnod.
Néhány, a tartalomgyártáshoz kapcsolódó, tömbösíthető feladat:
- ötletelés
- írás
- képi anyag elkészítése
- tartalmak időzítése
3. Egységesebb képfolyam
Az Instagram a vizualitás játszótere.
Ilyen szempontból a tartalmak képi eleme kifejezetten fontos. A tartalmak tervezése segíthet abban, hogy több időd és pontosabb koncepciód legyen arra vonatkozóan, hogyan fog kinézni a képfolyamod.
Manapság már több olyan alkalmazás is van, amivel magát a képfolyam kinézetét tervezheted… Ehhez azonban szükséges, hogy előre meglegyen bizonyos számú képi tartalmad, amivel dolgozhatsz.
4. igényesebb tartalmak
Ha tervezed a tartalmaidat, több időd marad a tartalmak kidolgozására.
Némi késleltetéssel jobb szövegeket lehet írni, ez tény. Akár csak néhány óra pihentetés után is érdemes átolvasnod a szövegeidet. Jellemzően ilyenkor szoktak feltűnni az elgépelések, helyesírási hibák, a magyartalan megfogalmazások vagy akár a szövegben lévő logikai buktatók, amiket így még lehetőség van javítani, finomítani.
Ha csak egy hétre előre megtervezed a tartalmaidat, már tudsz időt elkülöníteni arra, hogy közzététel előtt még egyszer átolvasd az írásaidat (vagy átolvastasd valaki mással).
Sokkal egyszerűbb a közzététel előtt elcsípni a hibákat, mint utólag javítani.
5. A "fehér lap"-szindrómának vége
A rendszeres posztolás egyik legnagyobb ellensége az “üres lap”-szindróma.
Amikor tudod, hogy most a tartalmaid elkészítésével kellene foglalkoznod, de fogalmad sincs, miről írj. A tervezéssel ezt szinte teljesen ki lehet iktatni, mivel az ötletelés elkülönül az írástól.
Különösen igaz ez akkor, ha a tartalomtervezés részeként nem csak címeket és témákat találsz ki, hanem egyúttal az ötleteidet is felírod az adott téma kapcsán.
Ha szeretnél egy kis segítséget kapni, iratkozz fel az 5 részes hírlevél sorozatomra, amiben apró, élhető lépésekben segítek neked, hogy megtervezd a következő havi tartalmaidat!
Tervezd meg a tartalmaidat a következő hónapra!
Ebben az 5 részes email sorozatban egyszerű és praktikus lépéseken keresztül végigvezetlek az általam kidolgozott folyamaton, hogy te is meg tudd tervezni egy egész hónapra a tartalmaidat!
Thank you!
You have successfully joined our subscriber list.