5 ok, amiért tervezd meg a tartalmaidat

Előfordult már veled, hogy rácsodálkoztál valakinek a profiljára, aki napi szinten, vagy legalábbis kiszámíthatóan rendszeresen posztol, hogy vajon hogyan csinálja?

A titok valószínűleg nem fog nagy meglepetést okozni: ezt a hatást legegyszerűbben a tartalmak tervezésével lehet elérni.

Persze, ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor senkinek nem lenne vele gondja. A tartalomtervezésbe mégis sokan belebuknak. Vagy meg sem próbálják, mivel a “tervezést” valami bonyolult, misztikus dolognak tekintik, ami nekik “úgysem megy”.

Pedig, ha tervezed a tartalmaidat, sokat nyerhetsz!

1. Idő- és energiamegtakarítás

Akik nem terveznek tartalmat, az egyik leggyakoribb érvként azt hozzák fel, hogy nincs rá idejük. És nem mondom, hogy nincs ebben semmi. A kisvállalkozók jelentős része egyéni vállalkozó, ami pontosan azt takarja, amit a neve sejtet: egyénileg, saját maga végzi a feladatokat. Egy személyben kell az embernek vezetőnek, szakembernek, marketingesnek és értékesítőnek is lennie. Ez sok feladat.

Ugyanakkor a tervezésre szánt idő többszörösen megtérül:

  • nem kell a következő lépésen (tartalmon) gondolkodnod
  • könnyebben be tudod építeni az eladást a feladataid közé, mindezt olyan módon, hogy ne kelljen “nyomulnod”
  • hosszabb távon is képes kitartóan dolgozni, hiszen tudod, hova tartasz és miért

2. Tömbösítés

Ahogy már korábban is mondtam, egy kisvállalkozó életében sok szerep van jelen. Éppen ezért a tömbösítés nagyon jó barátunk lehet.

De tömbösíteni csak akkor tudod a feladataidat, ha tudod, mit kell elvégezned. Nincs ez másként a tartalomkészítés esetében sem: ha tudod, mennyi és milyen tartalmakra lesz szükséged, már azt is tudni fogod, nagyjából milyen feladatokkal kell számolnod.

Néhány, a tartalomgyártáshoz kapcsolódó, tömbösíthető feladat:

  • ötletelés
  • írás
  • képi anyag elkészítése
  • tartalmak időzítése
5 ok amiért tervezd a tartalmaidat

3. Egységesebb képfolyam

Az Instagram a vizualitás játszótere.

Ilyen szempontból a tartalmak képi eleme kifejezetten fontos. A tartalmak tervezése segíthet abban, hogy több időd és pontosabb koncepciód legyen arra vonatkozóan, hogyan fog kinézni a képfolyamod.

Manapság már több olyan alkalmazás is van, amivel magát a képfolyam kinézetét tervezheted… Ehhez azonban szükséges, hogy előre meglegyen bizonyos számú képi tartalmad, amivel dolgozhatsz.

4. igényesebb tartalmak

Ha tervezed a tartalmaidat, több időd marad a tartalmak kidolgozására.

Némi késleltetéssel jobb szövegeket lehet írni, ez tény. Akár csak néhány óra pihentetés után is érdemes átolvasnod a szövegeidet. Jellemzően ilyenkor szoktak feltűnni az elgépelések, helyesírási hibák, a magyartalan megfogalmazások vagy akár a szövegben lévő logikai buktatók, amiket így még lehetőség van javítani, finomítani.

Ha csak egy hétre előre megtervezed a tartalmaidat, már tudsz időt elkülöníteni arra, hogy közzététel előtt még egyszer átolvasd az írásaidat (vagy átolvastasd valaki mással).

Sokkal egyszerűbb a közzététel előtt elcsípni a hibákat, mint utólag javítani.

5. A "fehér lap"-szindrómának vége

A rendszeres posztolás egyik legnagyobb ellensége az “üres lap”-szindróma.

Amikor tudod, hogy most a tartalmaid elkészítésével kellene foglalkoznod, de fogalmad sincs, miről írj. A tervezéssel ezt szinte teljesen ki lehet iktatni, mivel az ötletelés elkülönül az írástól.

Különösen igaz ez akkor, ha a tartalomtervezés részeként nem csak címeket és témákat találsz ki, hanem egyúttal az ötleteidet is felírod az adott téma kapcsán.

Ha szeretnél egy kis segítséget kapni, iratkozz fel az 5 részes hírlevél sorozatomra, amiben apró, élhető lépésekben segítek neked, hogy megtervezd a következő havi tartalmaidat!

.
Photo by Nicola Styles on Unsplash

Ha tetszett, kérlek, oszd meg másokkal is

Oszd meg Facebookon!
Mentsd el Pinterestre!
Oszd meg Linkdinen!
Küldd el emailben!
Picture of József Nikolett

József Nikolett

Instagram stratégia tanácsadó

Hozzászólások