tartalomtervezés instagram

5 ok, amiért tervezd meg a tartalmaidat

Előfordult már veled, hogy rácsodálkoztál valakinek a profiljára, aki napi szinten, vagy legalábbis kiszámíthatóan rendszeresen posztol, hogy vajon hogyan csinálja?

A titok valószínűleg nem fog nagy meglepetést okozni: ezt a hatást legegyszerűbben a tartalmak tervezésével lehet elérni.

Persze, ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor senkinek nem lenne vele gondja. A tartalomtervezésbe mégis sokan belebuknak. Vagy meg sem próbálják, mivel a “tervezést” valami bonyolult, misztikus dolognak tekintik, ami nekik “úgysem megy”.

Pedig, ha tervezed a tartalmaidat, sokat nyerhetsz!

1. Idő- és energiamegtakarítás

Akik nem terveznek tartalmat, az egyik leggyakoribb érvként azt hozzák fel, hogy nincs rá idejük. És nem mondom, hogy nincs ebben semmi. A kisvállalkozók jelentős része egyéni vállalkozó, ami pontosan azt takarja, amit a neve sejtet: egyénileg, saját maga végzi a feladatokat. Egy személyben kell az embernek vezetőnek, szakembernek, marketingesnek és értékesítőnek is lennie. Ez sok feladat.

Ugyanakkor a tervezésre szánt idő többszörösen megtérül:

  • nem kell a következő lépésen (tartalmon) gondolkodnod
  • könnyebben be tudod építeni az eladást a feladataid közé, mindezt olyan módon, hogy ne kelljen “nyomulnod”
  • hosszabb távon is képes kitartóan dolgozni, hiszen tudod, hova tartasz és miért

2. Tömbösítés

Ahogy már korábban is mondtam, egy kisvállalkozó életében sok szerep van jelen. Éppen ezért a tömbösítés nagyon jó barátunk lehet.

De tömbösíteni csak akkor tudod a feladataidat, ha tudod, mit kell elvégezned. Nincs ez másként a tartalomkészítés esetében sem: ha tudod, mennyi és milyen tartalmakra lesz szükséged, már azt is tudni fogod, nagyjából milyen feladatokkal kell számolnod.

Néhány, a tartalomgyártáshoz kapcsolódó, tömbösíthető feladat:

  • ötletelés
  • írás
  • képi anyag elkészítése
  • tartalmak időzítése
5 ok amiért tervezd a tartalmaidat

3. Egységesebb képfolyam

Az Instagram a vizualitás játszótere.

Ilyen szempontból a tartalmak képi eleme kifejezetten fontos. A tartalmak tervezése segíthet abban, hogy több időd és pontosabb koncepciód legyen arra vonatkozóan, hogyan fog kinézni a képfolyamod.

Manapság már több olyan alkalmazás is van, amivel magát a képfolyam kinézetét tervezheted… Ehhez azonban szükséges, hogy előre meglegyen bizonyos számú képi tartalmad, amivel dolgozhatsz.

4. igényesebb tartalmak

Ha tervezed a tartalmaidat, több időd marad a tartalmak kidolgozására.

Némi késleltetéssel jobb szövegeket lehet írni, ez tény. Akár csak néhány óra pihentetés után is érdemes átolvasnod a szövegeidet. Jellemzően ilyenkor szoktak feltűnni az elgépelések, helyesírási hibák, a magyartalan megfogalmazások vagy akár a szövegben lévő logikai buktatók, amiket így még lehetőség van javítani, finomítani.

Ha csak egy hétre előre megtervezed a tartalmaidat, már tudsz időt elkülöníteni arra, hogy közzététel előtt még egyszer átolvasd az írásaidat (vagy átolvastasd valaki mással).

Sokkal egyszerűbb a közzététel előtt elcsípni a hibákat, mint utólag javítani.

5. A "fehér lap"-szindrómának vége

A rendszeres posztolás egyik legnagyobb ellensége az “üres lap”-szindróma.

Amikor tudod, hogy most a tartalmaid elkészítésével kellene foglalkoznod, de fogalmad sincs, miről írj. A tervezéssel ezt szinte teljesen ki lehet iktatni, mivel az ötletelés elkülönül az írástól.

Különösen igaz ez akkor, ha a tartalomtervezés részeként nem csak címeket és témákat találsz ki, hanem egyúttal az ötleteidet is felírod az adott téma kapcsán.

Ha szeretnél egy kis segítséget kapni, iratkozz fel az 5 részes hírlevél sorozatomra, amiben apró, élhető lépésekben segítek neked, hogy megtervezd a következő havi tartalmaidat!

.
Photo by Nicola Styles on Unsplash

1 thought on “5 ok, amiért tervezd meg a tartalmaidat”

  1. Pingback: Zárd le az éved az Instagramon - Legyél Instakész

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *